10.9 C
New York
March 25, 2019
Čivijaš Radio
Kondicija & Fitness

Vitki i zdravi: Barene namirnice skidaju kilograme i regenerišu jetru

Lako razgradivi proteini iz namirnica podstiču bolji rad jetre i zato možete posle prazničnih dana koji su opteretili vaš organizam teškom hranom koristiti ovaj dijetalni režim ishrane.

Masna, kalorična hrana puna holesterola i koja čašica više alkohola, za samo nekoliko dana uživanja u čarima praznične trpeze, mogu da opterete jetru, žučne puteve i izazovu akutno zapaljenje. Adekvatni dijetalni režim, koji uključuje dovoljan broj kalorija kao pravilan odnos osnovnih hranljivih sastojaka, osnovna je preporuka kod akutnog zapaljenja jetre.

Pročitajte i… Brzo i lako rešenje: 24 saveta za ravan stomak bez muke

Najviše kalorija trebalo bi uzimati iz ugljenih hidrata, kojima su bogate žitarice, voće, povrće i med. Preporučeni izvor belančevina su: nemasno meso, posni sveži sir, obrano mleko, riba. Količinu masti potrebno je maksimalno smanjiti (od 40 do 60 grama dnevno), a najbolje je koristiti biljne masnoće (maslinovo ulje). Povrće i voće se može jesti sirovo ili kuvano. Salata se priprema sa nekoliko kapi maslinovog ulja i limunovim sokom. Nije preporučljivo pripremanje jela sa zaprškom, jela s roštilja, prženje. Hranu bi trebalo uzimati u češćim, manjim obrocima.

Kod akutne upale jetre nekoliko dana se daje stroga, takozvana čajna dijeta kada možete da pijete samo čajeve i jedete kompote, a nakon smirivanja simptoma sprovodi se zaštitna dijeta.

Kako izgleda nedeljni meni po danima ovog dijetalnog režima pogledajte na sledećim stranama… 

Related posts

Da li boravak na planini odgovara obolelima od bronhitisa?

Civijas Radio

Koliko je fitnes važan za dijabetičare i koje vežbe se preporučuju

Civijas Radio

55 NAJBOLJIH NAČINA DA SAGORITE MASTI

Civijas Radio

Leave a Comment