MOBILNI OPERATER “VIP” VARA GRAĐANE! Prvo izmisle dug, pa ga daju UTERIVAČIMA!

0
416

Ovo su tri priče nezadovoljnih klijenata, kojima kompanija “Vip” pokušava da naplati navodna dugovanja, iako oni tvrde da ih nema!

Priča br. 1

Zrenjaninac B. G. (svi podaci poznati redakciji) trenutno se sudi sa agencijom “Matriks”, koja pokušava da naplati od njega, kako tvrdi, nepostojeći dug prema “Vipu”. Evo šta nam je ovaj ogorčeni bivši “Vipov” pretplatnik poslao:

– Obraćam vam se kao sada već bivši korisnik usluga kompanije “Vip”, koja me je nasamarila, prevarila, pa prodala moj ugovor kompaniji za uterivanje dugova “Matriks”, koja me je i tužila, a ni sam zaista ne znam zašto. Da pojasnim, 17. avgusta 2011. jednostavno mi je ukinut broj, to jest onemogućeno dalje korišćenje usluga telefoniranja, bez ikakvog prethodnog upozorenja i obaveštenja, uz pretpostavku da sam, navodno, “tih dana” značajno prekoračio GPRS saobraćaj. Igrom slučaja, tog dana je mojoj trudnoj supruzi iznenada pozlilo i porodila se mesec dana pre određenog termina. Baš u tim trenucima, kada mi je telefon bio preko potreban, ja sam ostao isključen, zbunjen i naravno besan iznad svega.

Zbunjen i službenik

Kako kaže B. G., odmah je otrčao do najbliže “Vipove” poslovnice.

– Bio sam kao u bunilu. Još zbunjeniji od mene, radnik mi je saopštio da sam isključen zbog ostvarenog prekomernog saobraćaja, a da nema pojma kako me niko iz kompanije nije upozorio. Kao da sam čitav dan pričao sa nekim u Americi, Australiji, na primer… S obzirom na to da sam koristio najobičniji telefon “soni erikson”, koji nema operativni sistem “android”, bilo mi je sumnjivo i proverio sam u obližnjem mobil-šopu eventualnu mogućnost da taj moj primitivni telefon brlja nešto po internetu, ali mi je potvrđeno da nijedan parametar nije u funkciji, niti mi je internet uopšte bio aktiviran i uključen..

Tužio ga “Matriks”

Tada se naš sagovornik vratio u poslovnicu “Vipa”.

– Na predlog njihovog službenika napisao sam žalbu, ali mi niko ništa nije odgovorio, sve do 13. februara 2012, kada sam dobio opomenu da je moj dug sa prvobitnih 49.000 sada blizu 100.000 dinara. Uz to, kompanija “Vip” mi je, bez obzira na to što je sama prekršila ugovor i ukinula mi mogućnost korišćenja usluga telefoniranja tog 17. avgusta 2011, nastavila da uredno šalje račune na mesečnom nivou u iznosu od 2.000 dinara, i tako sve do isteka ugovora sredinom 2012.

Potom, kaže, sledi još veći šok.

– Bez mog znanja i bilo kakvog obaveštenja, “Vip” je moj dug prodao izvesnoj kompaniji “Matriks”, koja se bavi naplatom dugova i koja mi je nakon nekoliko šturih obaveštenja saopštila da će me tužiti za ukupan dug od 100.000 dinara. “Matriks” me je potom i tužio i parnični spor još traje. A ja već godinama nosim ružan utisak demonstracije moći kompanije, koja se čak nije ni udostojila da me pozove i obrazloži kako je nastao navodni dug.

Priča br. 2

Pokretu za zaštitu potrošača Srbije javio se bivši korisnik “Vipa” M. G. (svi podaci poznati redakciji), koji je, kako tvrdi, ostao zatečen saznanjem da duguje 2.000 dinara za korišćenje internet usluga mobilnog provajdera, iako je valjano raskinuo ugovor i sve do tada dospele obaveze izmirio.

U međuvremenu, “Vip” je svoje navodno potraživanje ustupio firmi koja se bavi prinudnom naplatom, pa na adresu potrošača na nedeljnom nivou stižu pismena upozorenja, a takođe zaposleni te firme nekoliko puta nedeljno sa njim kontaktiraju telefonom, navodi Milena Somborac, savetnica za pravna pitanja Pokreta za zaštitu potrošača Srbije.

– Sve je počelo nakon što je M. G., poštujući član 18, stav 1, opštih uslova poslovanja “Vipa” pismenim putem raskinuo ugovor sa ovim operaterom, priznajući, naravno, sva do tada napravljena dugovanja. Međutim, posle gotovo tri meseca stiže mu obaveštenje da im duguje još nešto više od 2.000 dinara, iako u periodu nakon raskida nijednog trenutka nije koristio njihov internet – objašnjava Milena Somborac.

Kako kaže naša sagovornica, isprva je stranka želela da stvar istera na čistac, pa je od “Vipa” M. G. tražio pravni osnov potraživanja, s obzirom na to da je ugovor raskinut.

– Međutim, nijedna od osoba koje su sa njim kontaktirale iz agencije, jer ni do koga iz “Vipa” nije ni uspeo da dođe, nije znala šta je osnov potraživanja, ali su ga uredno obaveštavali o postojanju duga. U ovom slučaju je povređeno načelo savesnog poslovanja. Pošto su prisutna i vrlo česta uznemiravanja i pretnje da će, ukoliko se ne plati iznos koji se navodno potražuje, doći do prinudne naplate na pokretnim stvarima M. G., to izaziva nelagodu kod korisnika. Korisnik zahteva da mu se dokaže postojanje potraživanja. U ovom slučaju ima elemenata i za pokretanje postupka pred Sudom časti pri privrednoj komori zbog nepoštovanja Etičkog kodeksa – zaključuje Milena Somborac.

Priča br. 3

Mladiću iz Zrenjanina R. Z., prilikom letovanja u Španiji, ukraden je mobilni telefon. Njega sada, kako tvrdi ni krivog ni dužnog, “Vip” tereti za dug od 390.000 dinara, a on se zainatio i nema nameru da plati.

– Bio sam šokiran kada sam primetio da mi nema telefona, za koji u prvi mah nisam ni primetio da je ukraden. Dok sam se snašao i zaista požurio da sve prijavim “Vipu”, neko je očigledno bio “vredan” – počinje priču R. Z.
Za nepuna dva sata, sa njegovog telefona napravljen je GPRS račun od 220.000 dinara.

– Ta cifra sada je sa kamatama dostigla 390.000 dinara. Ja samo ne znam kako su mislili u “Vipu” da sam mogao da reagujem nakon krađe. Dok sam se osvestio, uspeo od nekog da pozajmim telefon i javim roditeljima šta se dogodilo moralo je da prođe izvesno vreme. Ali to u “Vipu” niko nije uvažio, uz obrazloženje da njih zanima samo izmirenje duga, a ne i moji privatni problemi oko krađe telefona.

Najveći problemi počinju, kako objašnjava naš sagovornik, kada je “Vip” svoje potraživanje prodao firmi za uterivanje dugova.

– Mada je od samog nemilog događaja u Španiji prošlo gotovo dve godine, oni me zovu svakodnevno, prete da će me tužiti i na sve načine pokušavaju da izmame novac. Ipak, iskren da budem, uopšte nemam nameru da im platim, jer znam da nisam ništa kriv i da bi sve bilo u redu samo da su pokazali malo razumevanja – napominje R. Z.
Izvor: Zastitnik potrosaca/Informer, Foto: screenshot

Učestvujte u komentarima